وکیل خانواده در تهران


انتخاب وکیل خانواده در تهران

شاید شما هم حدس میزنید که بسیاری از پرونده های حقوقی که در دادگاه ها به آنها پرداخته میشود مربوط به بخش خانواده هستند. که البته این نوع از پرونده ها به نوعی هستند که فرآیند آنها به طوری پیچیده انجام خواهند گرفت و دارای ابعاد طولانی هستند. به همین دلیل هم اکثر افرادی که درگیر این نوع پرونده ها هستند تلاش میکنند تا فرآیند حل پرونده حقوقی خود را به دست بهترین وکیل خانواده در تهران بسپارند. پس اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید پیشنهاد می کنیم تا در انتخاب وکیل مجرب در تهران خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • بهترین وکیل خانواده باید به صورت تخصصی در دعاوی طلاق اعم از طلاق توافقی، طلاق از سمت زوج، طلاق از سمت زوجه، حضانت، نفقه، الزام به تمکین و حتی مهریه، پرونده انجام داده باشد.
  • بهترین وکیل خانواده الزاما کسی است که بسیار صبور و دلسوز پرونده است. بسیاری از پرونده های خانواده دارای جنبه های عاطفی است و وکیل می‌بایست با دلسوزی برای موکل خود و صبور بودن در برابر ناملایمات چه از سمت موکل خود چه از سمت طرف مقابل پرونده را به پیش ببرد.
  • زیرک بودن یکی از مهمترین ویژگی‌های بهترین وکیل خانواده است. بسیاری از پرونده های خانواده و مشکلات بین زوجین با طرح یک یا نهایتا دو دعوی خاتمه می‌یابد. به شرط آن که وکیل با زیرکی و تسلط به پرونده بتواند از نقاط قوت و ضعف طرفین بیشترین بهره را برده و پرونده را به سمت مطلوب پیش ببرد.
  • اقناع گری برای بهترین وکیل خانواده یک مشخصه حیاتی است. در بسیاری از پرونده‌ها، چنانچه وکیل از قدرت مباحثه خوبی برخوردار باشد، می‌تواند طرفین دعوی را در یک مذاکره برد- برد به سمت نقطه توافق پیش ببرد و با این کار زمان رسیدگی به پرونده را تا حد زیادی کاهش دهد.

 

انتخاب وکیل خانواده در تهران

 

همچنین ضروری است تا یک وکیل مجرب پایه یک دادگستری در تهران که در حوزه خانواده فعالیت میکند با رویه های موجود در مجتمع های قضایی مختلف و نیز شعبات دادگاه‌ها آشنا باشد و با حسن ارتباط با قاضی، منشی شعبه و … زمینه احقاق حق موکل را فراهم سازد. بهترین وکیل کیفی در تهران

پرونده های کیفری هم یکی دیگر از حیطه هایی است که وکلا در آن فعالیت دارند و افرادی زیادی هم در رابطه با آن به مشکل بر میخورند. که البته از جمله دلایل رواج این نوع پرونده ها را میتوان مشکلات اقتصادی، فقر فرهنگی و نیز مشکلات متعدد روحی دانست. که به طبع انتخاب بهترین وکیل کیفی در تهران هم برای آن سخت تر خواهد بود. دلیل آن هم واضح است، چرا که هر گونه اشتباه در این نوع پرونده ها باعث میشود تا سرنوشت فرد و یا حتی گروهی از افراد تحت تاثیر قرار گیرد. از جمله خصوصیات یک وکیل مجرب در تهران که در حیطه کیفی فعالیت دارند به شرح زیر است:

  • بهترین وکیل کیفری کسی است که در پرونده هایی نظیر، کلاهبرداری، جعل و استفاده از سند مجعول، تحصیل مال از طریق نامشروع، سرقت، توهین و تهدید، ضرب و جرح عمدی یا غیر عمدی، قتل، مواد مخدر، رابطه نامشروع، خیانت در امانت و …. یا بخشی از آن‌ها تسلط کافی داشته باشد.
  • وکیل کیفری می‌بایست بسیار باهوش باشد. چرا که ممکن است کوچکترین نکته‌ای مسیر یک پرونده را به کلی دگرگون سازد. بررسی تمامی ابعاد یک پرونده کیفری و استخراج نکات مهم یکی از وظایف وکیل است.
  • بهترین وکیل کیفری باید در کمال صداقت مصلحت موکل خود را درنظر بگیرد. وکیل می‌بایست با تحلیل واقع‌بینانه باید شانس پیروزی در پرونده را به موکل اعلام نماید و از هر گونه تحلیل افراطی، بازارگرمی و … خودداری نماید. مخصوصا در پرونده‌هایی که وکیل، وکالت متهم را برعهده می‌گیرد می‌بایست واقعیت‌ها و آن چه را که در انتظار متهم است، به وی تفهیم نماید.

وظایف وکیل خانواده

آنچه که تا اینجا برایتان ذکر کردیم خصوصیات یک وکیل مجرب بود که در حوزه خانواده فعالیت دارد، اما مبحث دیگری هم که برای مان مهم است و ممکن است برای شما هم در این باره سوالات و ابهاماتی وجود داشته باشد وظایف یک وکیل خانواده است. اساسا یک وکیل خانواده چه نوع فعالیت و تکالیفی را بر عهده دارد؟ اگر بخواهیم تا به این سوال به صورت تخصصی و حرفه ای پاسخ بدهیم باید بگوییم که در حوزه وکالت، وقتی که شما از یک .کیل خانواده برای رسیدگی به پرونده حقوقیتان کمک میگیرد بر عهده او است تا به طور ویژه در تمامی جایگاه های حقوقی و در همه ابعاد از شما به عنوان موکل خود دفاع کند. برای مثال اگر شما فردی هستید که قصد دارید یک مسئله خانوادگی را نظیر مشکلاتی شبیه نفقه، مهریه و یا طلاق هستید و یا با این مشکل رو به رو هستید که قصد دارید تا حضانت فرزند خود را از همسرتان بگیرید در اینجا بر عهده وکیل خانوادتان است تا وظیفه رسیدگی به مائات و یا دفاع از شما را در مراجع قانونی بر عهده بگیرید . تمام تلاش خود را برای بدست آوردن نتیجه ای مطلوب برای شما بکند. همچنین یک وکیل خانواده باید شما را از تمام اخبار و جزئیاات مربوط به پرونده شما را بهتون اطلاع بدهد اما بر او واجب است تا تمامی این اسرار و اخبار را نزد خود محفوظ نگه دارد و به عبارت دیگر بر او واجب است تا تمام جوانب انصاف را با شما رعایت کند.

اما مهم ترین نکته ای که در ارتباط با وکلای خانواده وجود دارد آن است که با توجه به خصوصیت دعاوی خانوادگی و اهمیت حفظ و بقای کانون خانواده به ویژه در دعاوی مربوط به طلاق، وکیل خانواده باید حاکثر توان خود را در جهت ایجاد صلح بین اصحاب دعوا به کار بسته و از تشدید اختلاف میان خواهان و خوانده اجتناب کند و صرفا منافع مالی و مادی خود از پرونده های خانوادگی را مد نظر قرار ندهد.

اگر به دنبال وکیل با تجربه خانواده در تهران هستید با ما در تماس باشید.

 

مجله حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی