خرید ملک در ترکیه


شاید شما هم جزو کسانی باشید به دلایل گوناگون مانند مهاجرت به ترکیه، قصد خرید ملک در ترکیه را دارید. چرا که خرید املاک در ترکیه را میتوان یکی از بهترین و سریع ترین راه ها برای مهاجرت به این کشور دانست که با آن میتوانید به راحتی اقامت در ترکیه را دریافت و از لحاظ قانونی جزو شهروندان این کشور شناخته شوید. اما باید به این نکاه هم توجه کنید که خرید ملک در هر کشوری قوانین و نکات حائز اهمیتی دارد که بهتر است تا برای جلوگیری از هر گونه ضرر و خسارات مالی قبل از هر کار با یک وکیل متخصص در امر خرید ملک در ترکیه مشاوره کنید.

اگر برای پرونده خود به دنبال یک وکیل مکی در ترکیه هستید با ما در تماس باشید.

خرید ملک در ترکیه

مزایای خرید ملک در ترکیه

خرید ملک در ترکیه مزایایی دارد که باعث میشود تا اکثر افرادی که قصد مهاجرت و یا سرمایه گذاری دارند اقدام به این کار کنند. ما در ادامه قصد داریم تا تعدادی از امتیازات خرید ملک در ترکیه را برایتان بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری مطمئن در ترکیه

باید اشاره کنیم که ترکیه یک گزینه مطمئن و امن برای سرمایه گذاری است چرا که قوانین شایانی را دارد که به نفع شما یعنی سرمایه گذاران به تصویب رسیده است و همچنین بازده سرمایه گذاری بالایی را هم دارد. علاوه بر آن شما میتوانید با خرید ملکی به ارزش حداقل 400000 دلار حق شهروندی در این کشور را بگیرید.

قیمت مناسب املاک در ترکیه

شاید شما هم متوجه شده باشید که املاک در کشور ترکیه نسبت به سایر کشور ها به خصوص کشور های اروپایی از قیمت پایین تری برخوردار است که همین هم به نوعی به نفع شما است.

زیرساخت های سرمایه گذاری در ترکیه

 ترکیه از جمله کشور هایی است که سرمایه گذاری زیادی روی توسعه زیر ساخت های خود کرده است تا شاهد دوران طلایی خود و رقابت با کشورهای توسعه یافته جهان باشد. از جمله نشانه های آن هم میتوان به بزرگترین فرودگاه اروپا که در ترکیه واقع شده است اشاره کرد و ترکیه یکی از بزرگترین شبکه های حمل و نقل جهان را در خود جای داده است.

جاذبه های گردشگری ترکیه

زیبایی های طبیعی ترکیه شامل تنوع زیادی از جنگل ها و دشت ها، کوه ها و دره های سرسبز، دریاچه ها و رودخانه ها، سواحل دریا در شمال و جنوب این کشور میشود. همچنین میتوانیم به آثار باستانی و بناهای تاریخی و فرهنگی زیادی که در این کشور واقع شده است را به لیست دیدنی های ترکیه اضافه کرد.

علاوه بر نکات ذکر شده تا اینجا زندگی در ترکیه مزایای دیگری هم دارد که باعث میشود افراد به خرید ملک در ترکیه ترغیب شوند. از جمله آنها میتوان به موارد زیر اشاره کنیم:

  • در ترکیه نسبت به کشور های اروپایی و آمریکایی هزینه های جاری کمتری پرداخت میشود.
  • هزینه ای مانند خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد، تحصیل، خودرو، مسکن، مالیات، اینترنت و… با توجه به ارزش لیر آنچنان بالا نیست.
  • از طرفی در ترکیه به اندازه لازم محصولات باکیفیت هست و خریدار نگرانی ندارد.
  • مراکز تفریحی و سرگرمی و گردشگری بسیاری در ترکیه وجود دارد که هر گردشگری را جذب میکند.
  • مناطق ساحلی و دریایی مدیترانه، اسکی، زمین ورزشی و دوچرخه سواری نیز به وفور در ترکیه موجود است.
  • خرید ملک در ترکیه بسیار سریع انجام میشود و دولت ترکیه این کار را برای رفاه حال مردم ترکیه و اتباع خارجی انجام داده است.
  • انواع خانه ها در نوع آپارتمانی، ویلایی، ساحلی در ترکیه میتوان پیدا کرد.
  •  میتوانید مبلغ خانه را قسطی پرداخت کنید اما همزمان سند هم به نام شما باشد.
  • سیستم حمل و نقل ترکیه کامل و به راحتی قابل دسترس است. از مترو گرفته تا هواپیما و سایر وسایل نقلیه در این کشور موجود است.
  • فرصت سرمایه گذاری مناسب با خرید ملک در ترکیه فراهم است و گرفتن شهروندی ترکیه از این روش بسیار آسان است.

مزایای خرید ملک در ترکیه

نکات مهم در خرید ملک در ترکیه

از جمله روشن ترین نکاتی که در هنگام خرید ملک بایدد به آن توجه کنیم این است که در ترکیه هم مانند هر جای دیگری نقطه جغرافیایی و شهری که شما قصد خرید ملک در آن را دارید در قیمت تمام شده برای خرید ملک تاثیر گذار است به طوری که خرید ملک در شهر استانبول نسبت به شهر هایی مانند آنتالیا، آنکارا، ازمیر و … بالا تر است.

علاه بر شهر این نکته را هم باید در نظر بگیری که آیا ملکی که قصد خرید آن را دارید در شهر های ساحلی قرار دارد یا خیر؟ مراکز خرید، درمانی و یا آموزشی در نزدیکی آن قرار دارد یا نه؟ نوع ملک هم بسیار مهم است به طوری که باید توجه کنید که آیا ملک آپارتمانی، ویلایی و یا تجاری است؟

قوانین خرید ملک در ترکیه

شما به عنوان فردی خارجی که قصد دارذ تا در کشور ترکیه ملگی را بخرد باید اطلاعاتی را در رابطه با قوانین خرید ملک در این کشور بدانید و همچنین واجب است تا حداقل مشاوره ای را با یک وکیل در این مورد داشته باشید. به طور کلی طبق تبصره موجود در قوانین ترکیه به شماره ۳۵ قانون املاک و اراضی به شماره ۲۶۴۴ فقط بخشی از مهاجران کشور های خارجی امکان خرید ملک در ترکیه وجود دارد که ایران جزء این کشور ها است. مهاجران خارجی میتوانند تا ۳۰ هکتار در ترکیه خرید کنند. ضمن این که کسی که زمین میخرد تا ملک بسازد، باید طی ۲ سال این کار را انجام دهد. در هر ناحیه تنها ۱۰% از زمین را مهاجران خارجی میتوانند خریداری کنند. ضمن اینکه خرید هر گونه ملکی اعم از مسکن، زمین یا واحد تجاری برای ایرانیان مقدور است. برای هیچ ایرانی مهاجری به ترکیه و هیچ سازمانی محدودیتی در خرید ملک نیست. لازم به ذکر است اتباع خارجی اجازه خرید ملک در نواحی نظامی و امنیتی کشور ترکیه را ندارند.

مجله حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی