وکیل متخصص املاک

وکیل متخصص املاک

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به تازگی به یک مشکل حقوقی برخوردکرده اید و به دنبال یک وکیل متخصص املاک میگردید تا بتوانید در رابطه با مسئله ملکی خود از او مشاوره و کمک بگیرید و پرونده خود را به او واگذار کنید و یا صرفا قصد دارید تا اطلاعاتی را در حیطه های ملک و املاک کسب کنید. ما در ادامه قصد داریم تا اطلاعاتی را در رابطه با خصوصیات یک وکیل متخصص ملک که در حیطه تخصصی مورد نظر شما فعالیت میکنند را به شما بدهیم و توضیحات مختصری را هم در رابطه با یک سری از مسائل ملکی به شما بدهیم پس در ادامه با ما همراه باشید.

وکیل متخصص املاک

به چه کسی وکیل املاک میگوییم؟

در دنیای امروزه مسائل مربوط به ملک و املاک جایگاه حیاتی را در زندگی روزمره ما به خود اختصاص داده است و ارزش مادی بالایی را هم برایمان دارد که به طبع نیاز به یک وکیل املاک را هم در بسیاری از شرایط برای ما ایجاد کرده است. چرا که تنوع دعاوی ملکی یکی از رایج ترین دعاوی است که در دسته محاکم حقوقی و کیفری جای دارد. پس در نتیجه در صورت نداشتن اطلاعات کافی در رابطه با آن ممکن است خسارت های مادی بالا و جبران ناپذیری برای ما داشته باشد. پس حداقل لازم است تا هر یک از ما اطلاعات نسبی را در این رابطه داشته باشیم که مشاوره با یک وکیل متخصص املاک هم کمک شایانی را به ما خواهد کرد. اما اصلا به چه کسی وکیل متخصص املاک میگوییم؟ وکیل متخصص املاک باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟ برای جواب به این سوال باید بگوییم که در حالت کلی وکیل املاک، وکیلی است که به طور تخصصی در حیطه ملک تجربه بالایی را دارد و برای پیشگیری از مشکلات حقوقی ملکی میتواند به ما کمک زیادی را بکند. چرا که یک وکیل متخصص املاک، به طور ویژه در امور ملکی فعالیت کرده و تخصص بالایی را در این زمینه دارد و با اشرافی که به قوانین و روند قضایی دارد میتواند برای ما رسیدن به یک نتیجه مطلوب را تسهیل کند.

 

وکیل متخصص املاک

خصوصیات یک وکیل متخصص املاک

در ادامه تعدادی از خصوصیات یک وکیل متخصص املاک را برایتان بیان خواهیم کرد:

  • در قراردادهای مربوط به املاک باید بررسی نماییم که آیا در قرارداد شرط داوری عنوان شده است و یا خیر؟ اگر در قرارداد شرط داوری عنوان شده باشد هرگونه اقدام در اجرای تعهدات این قرارداد می بایست از طریق نهاد داوری حل و فصل گردد.
  • مالک اصلی و اولیه ملک را شناسایی نماییم چرا که در اکثر دعاوی املاک میبایست مالک ملک نیز طرف دعوی قرار گیرد هرچند نام ایشان در قرارداد عنوان نگردیده باشد.
  • باید بررسی گردد که ملک موقوفه نبوده و یا اگر مربوط به خانه های مسکن مهر میباشد مالکیت زمین مشخص گردد.
  • طرح دعاوی بایدبر علیه کلیه ایادی قبلی صورت پذیرد و منظور از ایادی افرادی است که در گذشته ملک را خرید و فروش نموده اند تا به آخرین خریدار برسد.
  • بررسی گردد که قرارداد با وکالت تنظیم گردیده و یا شخص اصالت آنرا تنظیم نموده است.

لازم به ذکر است که بیشترین دعاوی املاک با توجه به تمایل سرمایه گذاری در بخش املاک بیشترین دعاوی مربوطه به املاک در حوزه پیش فروش املاک میباشد و با توجه به این امر که مواد اولیه در ساخت و ساز افزایش شدید داشته بسیاری از سازندگان ملاک نیز با مشکلاتی روبرو شده ند و بیشتر قراردادهای پیش فروش نیز به همین علت با تاخیر روبرو میگردند.

اگر برای پرونده خود به دنبال یک وکیل مکی در تهران هستید با ما در تماس باشید.

مجله حقوقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره تخصصی